Michael這麼多歌裡,我最喜歡Man in the Mirror這首

3679092083_e3c925e5e1.jpg

歌詞有著強烈的自省、以及期待改變世界的理想

在MV裡面,沒有令人讚嘆的舞步,甚至看不到Michael本人的畫面
只有一連串紀錄片或新聞鏡頭,民權運動、種族隔離、飢荒、戰爭、遊民議題、約翰藍濃、甘乃迪受刺、甘地、德瑞莎修女、利比亞狂人格達費、甚至還有南韓街頭運動......

只是,Michael用他的影響力,努力提醒世人,一起讓這個世界變得更美好的同時
離開舞台後,一個人站在鏡子前,卻無法接受自己的種族與膚色...

實在為他感到不捨與心疼....

 

我搞了半天,才把中英字幕弄上去,結果才發現這影片有版權,不能讓我坎入在blog裡面
有中英字幕的MV可以看這裡 http://www.youtube.com/watch?v=Leu2gsxZQos


很High的演唱會

Man In The Mirror

I'm gonna make a change, For once in my life
我將做一個改變,一生中重大的改變

It's gonna feel real good, gonna make a difference gonna make it right
這感覺真的很棒,做出一些改變,正確的改變

As I, Turn Up The Collar On My Favorite Winter Coat
當我,穿上我最喜歡的冬季大衣,豎起我的衣領

This Wind Is Blowin' My Mind
一陣風吹進我的心裡

I See The Kids In The Street, With Not Enough To Eat
我看到街上的那些吃不飽孩子

Who Am I, To Be Blind? Pretending Not To See Their Needs
我是誰?是瞎子嗎?能假裝看不到他們的需要嗎?

A Summer's Disregard, A Broken Bottle Top And A One Man's Soul
夏日酷暑般的漠視,破碎的瓶蓋,和某個人孤獨的靈魂

They Follow Each Other On The Wind Ya' Know 'Cause They Got Nowhere To Go
他們在風中緊緊依偎著,你很明白因為他們無處可去

That's Why I Want You To Know所以我想讓你知道

 

I'm Starting With The Man In The Mirror
我要從鏡中的我開始改變

I'm Asking Him To Change His Ways我要求他去改變他做事的方式

And No Message Could Have Been Any Clearer
沒有任何訊息比這更明確

If You Wanna Make The World A Better Place
如果你想要讓這個世界變得更美好

Take A Look At Yourself, And Then Make A Change
好好地看著自己,去做些改變

 

I've Been A Victim of A Selfish Kind Of Love
我也曾經被自私的愛所傷害過

It's Time That I Realize That
現在我開始了解

There Are Some with No Home, not a Nickel to loan
這世上有太多無家可歸,窮困潦倒的人

Could It Be Really Me, Pretending That They're Not Alone?
而我,能假裝以為這些人都不孤獨?

A Willow Deeply Scarred, Somebody's Broken Heart And A Washed-Out Dream
如柳枝般深邃的傷痕,一個破碎的心,還有那已經褪色的夢想

They Follow The Pattern of The Wind, Ya' See
你看,他們跟著風的紋路隨波逐流

Cause They Got no Place To Be
因為他們無處可去

That's Why I'm Starting With Me
這也是我要改變自己的原因

 

I'm Starting With The Man In The Mirror
我要從鏡中的我開始改變

I'm Asking Him To Change His Ways
我要求他去改變他做事的方式

And No Message Could Have Been Any Clearer
沒有任何訊息比這更明確

If You Wanna Make The World A Better Place
如果你想要讓這個世界變得更美好

Take A Look At Yourself, And Then Make A Change
好好地看著自己,去做些改變

I'm Starting With The Man In The Mirror
我要從鏡中的我開始改變

I'm Asking Him To Change His Ways
我要求他去改變他做事的方式

And No Message Could Have Been Any Clearer
沒有任何訊息比這更明確

If You Wanna Make The World A Better Place
如果你想要讓這個世界變得更美好

Take A Look At Yourself, And Then Make A…..Change
先從自己,去做些…..改變

 

I'm starting with the man in the mirror(oh yeah)
我要從鏡中的我開始改變

I'm asking him to change his ways(Better change)
我要求他去改變他做事的方式 (更好的改變)

No message could have been any clearer
沒有任何訊息比這更明確

If you wanna make the world a better place
如果你想要讓這個世界變變得更美好

Take a look at yourself and then make the change
先從自己,去做些改變

You gotta get it right, while you got the time
在對的時機,做對的事

 

('Cause when you close your heart) You can't close your, your mind
(如果你選擇封閉自我) 你不能封閉你的心

 

(That man, that man, that man) 鏡中的人, 鏡中的人, 鏡中的人

(That man, that man, that man)

(With the man in the mirror, oh yeah) 鏡中的我

(That man you know, that man you know)

(That man you know, that man you know)

I'm asking him to change his ways我要求他去改變他做事的方式

(Change)(更好的改變)

No message could have been any clearer 沒有任何訊息比這更明確

If you wanna make the world a better place 如果你想要讓這個世界變變得更美好

Take a look at yourself then make that change 先從自己,去做些改變

 

(Na na na, na na na, na na na na)

Ooh

Oh yeah

Yeah yeah yeah yeah yeah yeah

(Na na na, na na na, na na na na)

 

It's gonna feel real good 這感覺真的很棒

 

Oh no

Oh no, I'm gonna make a change

It's gonna feel real good

Sure mon

(Change)

Just lift yourself

You know, you got to stop it yourself

(Yeah)

Oh

Make that change

(I gotta make that change today, oh)

(Man in the mirror)

You got to, you got to not let yourself, brother oh

Yeah

You know that

(Make that change)

(I gotta make that make me then make)

You got, you got to move

Sure mon, sure mon

You got to

(Stand up, stand up, stand up)

Make that change

Stand up and lift yourself, now

(Man in the mirror)

Make that change

(Gonna make that change, sure mon)

(Man in the mirror)

You know it, you know it, you know it, you know

(Change)

Make that change

 

    全站熱搜









    離婚見證人彰化離婚證人高雄離婚見證人







    台北結婚證人桃園結婚證人新竹結婚證人台中結婚證人高雄結婚證人嘉義結婚證人







    遺囑見證人結婚證人
    arrow
    arrow
      全站熱搜